09 de juliol 2021

Participació a les Jornades Internacionals de la Facultat d'Economia.

 

I Jornadas Internacionales sobre Sistemas de Votación Electrónica

UNIVERSIDAD-SOCIEDAD, UNA RELACIÓN A MEJORAR.
UNIVERSITY-SOCIETY, A RELATIONSHIP TO IMPROVE.

Enric Ramiro Roca (Grup TREPITJANT), Facultat de Ciències Humanes i Socials-UJI

30 de junio de 2021

 

 

El passat 30 de juny el nostre grup va presentar en aquestes jornades la ponència "Universidad-sociedad, una relación a mejorar".

         

 

La comunicació va estar a càrrec del nostre coordinador Enric Ramiro i Roca que va fer una exposició clara i directa no exempta d'alguna ironia. Va comparar l'ensenyament amb la nevera de casa: S'ha de cuinar amb el que hi ha.

Va estar recolzat per Carme Salas i Anna Llopis.


           

 ¿Estamos despiertos?                   Autora:Marta Ramiro Gandia



 


PRESENTEM EL NOSTRE MATERIAL A LES JORNADES D'EDUCACIÓ DE L'ALCORA

 


 A l'Alcora (l'Alcalaten) els passats dies 28,29 i 30 de juny es van celebrar les primeres JORNADES D'EDUCACIÓ: "Experiències i projectes dintre de les alules al nostre territori".


El dilluns 28 un grapat de membres del nostre grup de treball (TREPITJANT) es va desplaçar fins aquesta localidad de l'Alcalaten per participar en les esmentades jornades i presentar el nostre treball "QUÈ HI FEM".




 

Va fer la presentació el coordinador del grup Enric Ramiro i després van intervindre Maria José Roig, Regina Banyuls i Júlia Villaescusa que donaren unes pinzellades teòriques del treball.

Finalment, Carles Carrera va distribuir a mode d'exemple alguns casos del dossier entre diferents grups que conformaren els assistents per realitzar una prâctica.

 


 


Després d'aquesta simulació de treball per grups, i d'uns breus comentaris, Enric Ramiro va animar als assistents a participar en un joc denominat "EL JOC D'ESTELLÉS" creat per ell mateix i patrocinat per l'Ajuntament de Benimodo. 


 

Com a cloenda de la sessió Enric va presentar un power point sobre el seu projecte de l'Alcalaten acompanyat de les notes musicals del tema "Al País de l'olivera" del grup "Obrint pas".

26 de gener 2021

El diari ARA de Catalunya comenta el "QUÈ HI FEM?"

El passat dissabte 23 de gener el diari ARA, a la seua secció dedicada a l'educació, pàgina 18, i signada per Laia Vicens, va fer un comentari sobre el treball del grup Trepitjant. Ací us el deixem.

El diari de l'educació comenta el nostre treball

El passat 1 de desembre "El diari de l'educació" i sota el títol "Projectes de renovació: conflictes quotidians" es va fer ressó del nostre treball i fa aquesta ressenya.

Projectes de renovació: conflictes quotidians

https://projectesderenovacio.blogspot.com/

 

Un grup de docents valencians, autobatejats com a “equip de treball Trepitjant” (les aules, s’entén), ha ajuntat 121 casos reals de situacions quotidianes que es donen a l’escola (64 casos) i a l’institut (57 casos), i per cadascuna d’elles ha elaborat una fitxa, amb una breu descripció de la situació i preguntes que conviden la reflexió. La idea és precisament aquesta: ajudar a la reflexió, perquè cada escola i cada context és un món i no hi ha una solució única i màgica per cada cas. Han fugit, doncs, de la temptació de fer un receptari, perquè en educació no hi ha cap recepta universal. Un cop fet el treball, han creat la web i hi ha penjat el dossier Què hi fem perquè qualsevol persona que vulgui se’l pugui descarregar.

Coordinats per Enric Ramiro, aquests nou docents sumen totes les etapes i pràcticament tots els models educatius, ja que entre tots acumulen molts anys d’experiència com a docents d’infantil, primària, secundària, escola rural, escola d’adults i formació de mestres. “L’objectiu principal és la connexió entre l’ensenyament universitari i el no universitari, entre la teoria i la pràctica, amb preguntes obertes per al debat i la reflexió, i basades sempre en fets reals tots els més de cent casos plantejats”, explica Ramiro.

Alguns exemples de fitxes: Hem d’actuar a la classe quan l’alumnat s’exhibeix? Quins recursos tenim al centre per poder conciliar la vida laboral i la vida familiar? Ens hem d’implicar en les actuacions de l’alumnat a l’entrada o l’eixida de l’escola? Què fem amb el millor alumne de l’institut? Com s’ha de reaccionar davant la transsexualitat? Com podem gestionar les substitucions quan no envien el professorat adient? A banda dels dos grans blocs (infantil/primària i secundària), els casos es divideixen en set categories: individuals, entre professorat i alumnat, entre alumnat, entre famílies i professorat, entre el professorat, amb l’administració, amb el veïnat.

https://diarieducacio.cat/tres-nous-recursos-en-linia-sobre-avaluacio-formadora-dificultats-daprenentatge-i-conflictes-quotidians/

03 de novembre 2020

Com va ser l'elaboració del nostre dossier de treball

Enric Ramiro, el nostre coordinador, va ser la persona que va reunir l'equip de treball i, en una primera sessió presencial realitzada a la Biblioteca d'Algemesí, ens va fer una exposició de la idea que feia un temps li rondinava pel seu cap.

En aquella primera trobada acordàrem: desenvolupar el projecte,  l'extensió de cadascú dels casos, la conveniència de plantejar preguntes i no facilitar la resposta i la data aproximada de la següent reunió. Enric també donà opció a que el càrrec de coordinador estiguera en mans de qualsevol altre component de l'equip però vam pensar que ell era la persona més adient per gestionar-nos.

El procés, tot i que continuat, va ser llarg donades les dificultats per reunir fins a 9 persones localitzades a diferents punts del País, per redactar i corregir més de 100 casos de totes les etapes de l'ensenyament, per acordar detalls com el tipus de lletra, els màrgens, l'estructura de les exposicions... com també per reservar les "infraestructures" per esmorzar i dinar.

El coordinador  mantenía el ritme del treball mitjançant les actes de cadascuna de les reunions, enviades com a circulars numerades, amb els acords adoptats de forma que les podíem tindre presents a l'hora de treballar individualment. En algunes reunions,  per ser més operatius, ens dividírem en dos subgrups, Infantil i Primària per un costat i Secundària per l'altre.

I en això estant, aplegà la pandemia. Les reunions es van fer online, no sense dificultats tècniques, ni sense maldecaps per tal d'acordar una data i hora que ens vinguera bé a totes i a tots. En eixa circumstància arribà el moment de decidir la forma definitiva de publicació i on fer-la: enviaríem una mostra del dossier a un grapat de persones al nostre abast per sol·licitar-les el seu parer i les seues opinions ens acompanyarien a l'hora de divulgar el material; després difondríem eixa mostra a través d'una base de dades que confeccionàrem entre totes i tots i crearíem aquest bloc per donar accés al dossier complet a les persones interessades.