El passat 1 de desembre "El diari de l'educació" i sota el títol "Projectes de renovació: conflictes quotidians" es va fer ressó del nostre treball i fa aquesta ressenya.
Projectes de renovació: conflictes quotidians
Un
grup de docents valencians, autobatejats com a “equip de treball
Trepitjant” (les aules, s’entén), ha ajuntat 121 casos reals de
situacions quotidianes que es donen a l’escola (64 casos) i a l’institut
(57 casos), i per cadascuna d’elles ha elaborat una fitxa, amb una breu
descripció de la situació i preguntes que conviden la reflexió. La idea
és precisament aquesta: ajudar a la reflexió, perquè cada escola i cada
context és un món i no hi ha una solució única i màgica per cada cas.
Han fugit, doncs, de la temptació de fer un receptari, perquè en
educació no hi ha cap recepta universal. Un cop fet el treball, han
creat la web i hi ha penjat el dossier Què hi fem perquè qualsevol persona que vulgui se’l pugui descarregar.
Coordinats per Enric Ramiro, aquests nou docents sumen totes les
etapes i pràcticament tots els models educatius, ja que entre tots
acumulen molts anys d’experiència com a docents d’infantil, primària,
secundària, escola rural, escola d’adults i formació de mestres.
“L’objectiu principal és la connexió entre l’ensenyament universitari i
el no universitari, entre la teoria i la pràctica, amb preguntes obertes
per al debat i la reflexió, i basades sempre en fets reals tots els més
de cent casos plantejats”, explica Ramiro.
Alguns exemples de fitxes: Hem d’actuar a la classe quan l’alumnat
s’exhibeix? Quins recursos tenim al centre per poder conciliar la vida
laboral i la vida familiar? Ens hem d’implicar en les actuacions de
l’alumnat a l’entrada o l’eixida de l’escola? Què fem amb el millor
alumne de l’institut? Com s’ha de reaccionar davant la transsexualitat?
Com podem gestionar les substitucions quan no envien el professorat
adient? A banda dels dos grans blocs (infantil/primària i secundària),
els casos es divideixen en set categories: individuals, entre
professorat i alumnat, entre alumnat, entre famílies i professorat,
entre el professorat, amb l’administració, amb el veïnat.
https://diarieducacio.cat/tres-nous-recursos-en-linia-sobre-avaluacio-formadora-dificultats-daprenentatge-i-conflictes-quotidians/