ENS HAN DIT DEL "QUÈ HI FEM"

 

La idea em sembla molt bona. I pot ser una bona eina per la formació del professorat.  Us felicito per la feinada.

(Francesc Imbernon

Catedràtic d’universitat de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona. Mestre i persona preocupada per la renovació pedagògica)

 

Aquest complet dossier permetrà a les futures i futurs docents treballar sobre casos reals en què es fa necessari intervenir per aconseguir una bona convivència a les aules.

(Merche Marqués

Coordinadora del Màster de secundària. Universitat Jaume I de Castelló)

 

El material que heu elaborat em sembla molt pertinent. És un regal conversar sobre recerca de processos i de solucions que pots compartir i només ens aporta beneficis. A més, és una bona eina per millorar les relacions entre les facultats i les escoles i instituts. 

(Jaume Cela i Ollé

Escriptor i pedagog. Director i professor al CEIP Escola Bellaterra. Creu de Sant Jordi 2008)

 

El dossier trobarà la complicitat amb el diagnòstic, amb problemes que es puguen plantejar la comunitat escolar i la ciutadania en general. És un dossier que naix de l’experiència viscuda i reflexiva.

(Xosé Manuel Souto

Coordinador del Màster de secundària de la Universitat de València)

 

Em sembla molt interessant per promoure la reflexió a partir de situacions viscudes o plausibles molt ben triades i que pot ser un material força útil.

(Jaume Carbonell

Pedagog, periodista, sociòleg. Ha estat director de Cuadernos de Pedagogía i assessors de projectes editorials)

 

És un encert per part dels autors apropar als estudiants la realitat viscuda i pensada. Mirar la realitat educativa amb ulls curiosos i pràctics és sempre una gran idea.

(Fran García Bacete

Catedràctic de la Universitat Jaume I de Castelló. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodología)

 

Planteja la necessitat de reflexionar sobre la convivència als centres docents des de la pràctica educativa per superar el sentit comú de l’academicisme imperant pel sentit de la coherència per la transformació ecosocial que necessita l’escola i el món.

(Antonio J. Morales. Professor associat en el grau de Magisteri de la Universitat de València al Departament de les Ciències Experimentals i Socials)

És un instrument necessari per estudiar la quotidianitat escolar ja que facilita l’aprenentatge basat en problemes (ABP) per les persones que han de ser docents compromesos.

(José T. Blasco.

Inspector d’Educació jubilat al 2019 quan ocupava el càrrec de Cap de la Inspecció General de la Conselleria d’Educació)

 

És una proposta interegeneracional, original, útil, atractiva, necessària i actual, que  combina l’acció i la reflexió  bàsiques  en la nostra formació i activitat des d’un llenguatge proper i precís.

 (M. Carmen Agulló.

 Investigadora, escriptora i professora del Grau de Magisteri d’Ontinyent de la Universitat de València)

És una aposta pel diàleg i la convivència des de la realitat escolar; integra escola, família i societat demostrant que la porta millor tancada és aquella que pot deixar-se oberta.

(Carlos Caurín.

Professor de l’IES  i professor associat en el grau de Magisteri de la Universitat de València al Departament de les Ciències Experimentals i Socials. Director del Postgrau de Mediació de la mateixa Universitat)

 

És una bona idea per trobar solucions ràpides quan s’està treballant o estudiant oposicions. A més, ajuda a reflexionar mitjançant el mètode de la maièutica.

(Maria Micó.

Professora associada en el Grau de Magisteri de la Universitat de València)

 

 És una eina necessària per estudiar la normativa, l’autonomia de centres i l’evidència científica dels processos d’aprenentatge tot i emprant les teories de la psicologia de l’aprenentatge i les eines que la investigació neurocientífica posa al nostre abast.  

(Remei Galiana.

Inspectora d’Educació de la Direcció Territorial de València i membre del Consell Escolar Valencià)

 

 “...em sembla molt interessant i necessari, útil per als nous i noves ensenyants.”

(Vicent Marco Penyarroja

Professor jubilat. Amb gran experiència en diferents àmbits educatius i disciplines d`ensenyament; sempre implicat en procurar la integració i la diversitat)

 

 “ ...me parece formidable que se plantee para trabajar desde la reflexión y puesta en común.”

(Manuela Ramírez

Mestra d`Educació Infantil amb molta experiència. Sempre compromesa en la renovació pedagògica i en que les famílies s`impliquen en la comunitat escolar)

 

 Molt bona iniciativa. Avança la realitat de l'aula a la fase de formació dels futurs professions. Preparant-los i creant eines per trobar les millors solucions.

(Cristòbal Conesa Angel,

President de la ONGD Escoles Solidàries)

 

 Me parece excelente como herramienta inductiva para llegar de lo micro a lo macro, de casos concretos a las realidades que subyacen en los centros educativos y que ponen el foco en el "desde dónde estamos educando o nos estamos posicionando" o "para qué tipo de sociedad estamos educando"

(Laura Becerra Calabria,

Llicenciada en filologia anglesa. Professora d’anglès. Màster en Educació  per a la Pau en la UJI de Castelló. Membre i voluntària d’Escoles Solidàries.

 

 Mossets d'ajuda a la tutora, als equips docents, als grups de convivència i orientació del centres educatius que van a fer la praxis més digestiva. Alleugerir angoixes en compartir experiències, sempre és llibertador i positiu.

(Maria Chapí Albero,

Professora de Valencià de secundària jubilada. Membre i voluntària d’Escoles Solidàries)

 

 Considere el projecte molt interessant i útil des el punt de vista formatiu i didàctic.

El presentar situacions reals i contextualitzades fa que l'aprenentatge siga molt més vivencial i significatiu i, per tant, perdurable en el temps.

(José Cantó Domènech,

Llicenciat en Ciències Físiques  i Doctor en Física. Professor de didàctica de les Ciències Experimentals i Socials de la Universitat de València. Director del Campus d’Ontinyent)

 

 Llegint la mostra del dossier m'adone que per a moltes de les situacions que s'exposen no sabria massa bé com actuar, per aquest motiu pense que aquest treball que haveu realitzat és tan important perquè és necessari.

(Alba Escudero Villena,

Professora d’història de secundària. Membre i voluntària d’Escoles Solidàries)

 

 Veig que es toquen situacions no "habituals" però que es poden produir. Està bé que el professorat puga resoldre-les amb una millor orientació.

(Alfred Bernabeu Sánchis,

Llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de València, Doctor en Història i Catedràtic de Valencià. Es l’actual Cronista oficial  de la ciutat d’Ontinyent).

 

 Un dossier que recull moltes de les possibles situacions que poden passar a l'aula i als centres és molt útil per fer-nos reflexionar sobre els distints escenaris que se n'ixen de les situacions ordinàries.

(Carla García Hostalet,

Llicenciada en Física i Química per la Universitat de València).

 

La formació del professorat es fa, en part, en la pràctica i la seua reflexió requereix temps. Quan iniciem la formació del futur professorat, necessitem eines, com la que es presenta ací. Posem així en evidència dilemes que sovint ens trobem i podem educar en eixa resolució dels mateixos. Enhorabona pel material.

(Paula Jardón Giner,

coordinadora del Centre de Didàctica del Patrimoni de la Universitat de València).

 


 

 

 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada